Zoekveld

Meest gestelde vragen

  • Waar vind ik de prijzen van Elysee Dental?

    De prijslijst van Elysee Dental kunt u opvragen bij de afdeling Customer Care bereikbaar via mail: customer-care@elysee-dental.be.

  • Ik wil klant worden, wie kan ik bellen voor een afspraak?

    U kunt contact opnemen met onze afdeling Customer Care bereikbaar via: customer-care@elysee-dental.be Of via Afspraak maken op deze site.

  • Wat zijn de levertijden?

    De standaard levertijd van Elysee Dental voor onze outsource lijn is acht werkdagen. Bij lokale productie zijn de levertijden sneller. Voor de exacte levertijden hiervan verzoeken we u contact met ons op te nemen.

  • Kunnen jullie een praktijk ondersteunen met kleurbepalen?

    Jazeker. Uw Accountmanager kan u ook daarin ondersteunen. 

  • Wat voor soort cement moet ik gebruiken bij een metaal/porselein kroon?

    • Bij voldoende retentie:
      • Carboxylaat
      • Zinkfosfaat
      • (gemodificeerd) Glasionomeer
    • Bij onvoldoende retentie:
      • Composiet
      • Zelfhechtend composiet
  • Kan ik ook orthodontiewerkstukken bij jullie bestellen?

    Jazeker. We hebben een groot orthodontielab in Meppel. Daarnaast is het ook mogelijk om orthodontiewerk te bestellen via onze outsource lijn. 

  • Wat voor soort cement moet ik gebruiken bij een Keramische kroon?

    • Glaskeramiek kroon:
      • Composiet
      • Zelfhechtend composiet
    • Polykristalijn kroon:
      • Bij voldoende retentie:
        • Carboxylaat
        • Zinkfosfaat
        • (gemodificeerd) Glasionomeer
      • Bij onvoldoende retentie:
        • Composiet
        • Zelfhechtend composiet
    • Keramisch versterkte kunthars kroon (Lava Ultimate, Ceramage, Vita Enamic):
      • Composiet
  • Kunnen jullie ook spoedwerk leveren?

    Ja. Via onze lokale productie is het mogelijk om spoedwerkzaamheden voor u te verzorgen.

  • Welke afdrukstiften hebben jullie op voorraad?

    De volgende afdrukstiften hebben wij op voorraad:

    • Nobel Biocare
    • Astra
    • Straumann

    Afdrukstiften van andere merken kunnen we binnen twee werkdagen leveren.

  • Waar kan ik de telefoonnummers vinden van jullie lokale labs?

    Deze gegevens vindt u op deze website onder het kopje Service.

  • Hoeveel ruimte is er nodig voor een Monozir kroon-/brug?

    Een occlusale afname 0.8mm en circulaire preparatiediepte van 0.5mm.

  • Hoe kan ik het ophalen van werk aanmelden?

    U kunt uw werk op diverse manier aanmelden. Via onze website kunt u de link: Aanmelden techniekwerk (in blauwe balk rechts) aanklikken voor het direct aanmelden. Ook is het mogelijk om contact op te nemen met één van onze telefonisten.

  • Staan de preparaties parallel?

    We verzoeken u hierbij een alginaat afdruk van de preparaties naar Elysee te sturen zodat de preparaties in de surveyor gecontroleerd kunnen worden op parallelliteit. Bij ondersnijding kan er desgewenst door Elysee een slijpkapje worden gemaakt om de preparaties parallel te krijgen.

  • Waar kan ik zakjes/orderbonnen en dergelijke bestellen?

    U kunt zakjes, orderbonnen en dergelijke bestellen door contact op te nemen met onze telefonisten of een e-mail te sturen naar:info@elysee-dental.nl

     

  • Moet ik een kroon-/brug eerst passen in biscuit of toch afmaken?

    Bij twijfel over de vorm van de elementen en/of de occlusie kan het beter zijn om eerst te passen in biscuit.

  • Wie kan ik bellen voor technisch overleg?

    Voor technisch overleg kunt u altijd contact opnemen met één van onze technici bereikbaar op telefoonnummer: 016 27 00 040

  • Welk implantaat systeem is dit n.a.v. een röntgenfoto?

    De röntgenfoto die u naar ons toe stuurt moet scherp en recht genomen worden om een goede weergave te kunnen krijgen van het implantaat. We kunnen dan bekijken om welk implantaatsysteem het mogelijk kan gaan.

    Echter, met meer dan 2000 implantaat systemen, kan het soms erg lastig zijn om vast te stellen om welk implantaatsysteem het kan gaan. 

    Een goede site om zelf als tandarts te bekijken om welk implantaatsysteem het kan gaan is: http://whatimplantisthat.com

  • Hoe vaak komt de Accountmanager langs?

    In principe komt uw Accountmanager circa twee keer per jaar langs. Als u uw Accountmanager echter vaker wilt spreker is dat uiteraard geen enkel probleem.

  • Waar kan ik het telefoonnummer vinden van mijn Accountmanager?

    De telefoonnummers van onze Accountmanagers vindt u op deze website onder het kopje: Buitendienst

  • Hoe weet ik wie mijn Accountmanager is?

    Als u klant wordt bij Elysee Dental komt uw Accountmanager bij u langs om kennis te maken. U kan ook steeds onze afdeling Customer Care contacteren.

  • Ik heb een klacht over een afdeling. Bij wie kan ik dit melden?

    Hoewel wij onze uiterste best doen om uw werk met zorgvuldigheid te behandelen kan het voorkomen dat u niet tevreden bent met de uitvoering. Neemt u in dit geval contact op met de leidinggevende van betreffende afdeling.

  • Hebben jullie een algemeen e-mail adres?

    Ja, ons algemene e-mail adres is: info@elysee-dental.be